مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: اکنون بیش از 90 درصد از معلمان دوره ابتدایی و متوسطه استان به شیوه آنلاین در حال تدریس دانش‌آموزان هستند.
کد خبر: ۸۴۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 04 May 2020

محمد اعتدادی  افزود: در این مدت ۹۱ درصد از کلاس‌های متوسطه و ۷۵ درصد از کلاس‌های ابتدایی به شیوه آنلاین و در شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد) دایر شده است.

وی با اشاره به اینکه بحران ناگهانی ویروس کرونا در حالی رُخ داد که هنوز بستر آموزش الکترونیک در تمام نقاط استان فراهم نشده بود، تصریح کرد: با این وجود و در پرتو تلاش دستگاه عظیم تعلیم و تربیت و همکاری دانش‌آموزان و اولیای آنها، قطار آموزش بدون وقفه به حرکت خود ادامه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: تغییر شیوه آموزشی از فضای حقیقی و فیزیکی به فضای مجازی و آنلاین، اتفاق بزرگی است که با تقویت، توسعه و رفع نقاط ضعف آخرین نسخه این نوع آموزش در سامانه شاد، خود را برای شرایط احتمالی در آینده نیز آماده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس باید نگرانی‌های موجود به نحو مطلوب رفع شود زیرا در حال تجربه یک تغییر بزرگ هستیم که برای به ثمر نشستن مطلوب آن به مدیریتی قوی همراه با تلاش و ممارست بالا نیاز است.

وی با اشاره به محدودیت و نبود امکانات دیجیتال برای برخی دانش‌آموزان گفت: هیچ اجباری به خرید گوشی اندروید برای دانش‌آموزان نشده و آنهایی که امکان استفاده از این ابزار را ندارند از طریق صدا و سیما آموزش می‌بینند و آنهایی هم که به تلویزیون دسترسی ندارند از طریق بسته‌های آموزشی که از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، آموزش خواهند دید.

اعتدادی تصریح کرد: به هر حال سال تحصیلی جدید با مشکل بزرگی مواجه شده بود که تا حدود بسیاری هموار شده است که البته با همکاری خانواده بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت، آن را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی، تعیین تکلیف سال تحصیلی مبنی بر بازگشایی آن را  به تصمیمات ستاد ملی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا منوط دانست و گفت:  در شرایطی که بیشتر  کشورهای جهان با معضلات ناشی از بیماری کرونا مواجه شده‌اند، تداوم جریان آموزشی در کشور ما آن هم از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز، یک دستاورد مهم ملی محسوب می‌شود، هرچند که بهترین مکان برای آموزش جایی جز مدرسه نیستد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار